Forum Zuzla Strona Główna Forum Zuzla


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Kochani Użytkownicy,

forum jest w nowym miejscu, adres poniżej.

Odświeżyliśmy się trochę, zmieniliśmy silnik forum, uprościliśmy nazwę forum i dopasowaliśmy ją do tematyki ;)
Odrzuciliśmy działy dietowe w których nic się nie działo.

Czy moje konto i posty zostały przeniesione?
Tak, ale trzeba zresetować hasło używając opcji Zalogun -> Nie pamiętam hasła, oraz ustawić nowy awatar.

Nowe forum znajduje się pod adresem: chlorkownia.pl

Miłego pisania!



Poprzedni temat «» Następny temat
DIETA ZUZLA ODC. 28
Autor Wiadomość
Mira 



Dołączyła: 08 Wrz 2004
Posty: 98980
Skąd: Chorzów
Wysłany: 8 Czerwiec 2017, 12:21   

Żonkil, w działach niedostępnych dla początkujących użytkowników :)
_________________
 
 
Żonkil 


Dołączyła: 02 Cze 2017
Posty: 23
Wysłany: 8 Czerwiec 2017, 22:29   

Czwartek 08.06.2017

ŚNIADANIE ok. 06:30 (W)

- owsianka: 40g suchych płatków zalanych na noc wodą: owsianych, żytnich, orkiszowych, gryczanych
borówki amerykańskie (130g)
- ok. 30g prażonej ciecierzycy + pomidor + kilka rzodkiewek + kawałek papryki + szczypiorek + maślanka
- kawa czarna

LUNCH ok. 10:30 (W)

- leczo z soczewicą: cebula (60g) + papryka (160g) + soczewica (30g) + pomidor + passata (145g) + 1ł. oliwy z oliwek (do podduszenia cebuli)
- ok. 30g prażonej ciecierzycy + pomidor + kilka rzodkiewek + kawałek papryki + szczypiorek + maślanka (reszta ze śniadania, nie podołałam ;) )

OBIAD ok. 14:00 (T)

- mięso wołowe do gulaszu gotowane (150g) + sałata lodowa (150g) + sos winegrette

KOLACJA ok. 18:00 (B)

- kostka dorsza (100g przed rozmrożeniem) w sosie pomidorowym ze 100g passaty z przyprawami (bazylia, czosnek, sól, pieprz)
- surówka z kapusty kiszonej (220g)

Łacznie dzisiaj 1517 kcal naliczyło moje Fitatu, BTW: 102/57/158
 
 
Żonkil 


Dołączyła: 02 Cze 2017
Posty: 23
Wysłany: 8 Czerwiec 2017, 22:33   

A czy mogę prosić o korektę mojego menu? Będę wdzięczna za choćby krótką uwagę, czy jest ok, czy coś zmieniać? czy wszystko do kitu? Z góry ślicznie dziękuję!
 
 
Żonkil 


Dołączyła: 02 Cze 2017
Posty: 23
Wysłany: 14 Czerwiec 2017, 09:49   

Po trzydniowej wizytacji u rodziny, podczas której nie nagrzeszyłam praktycznie w ogóle, czym jestem zszokowana, bo dotychczas każda dieta + jakiekolwiek odwiedziny, to była mieszkanka wybuchowa, a teraz nawet nie musiałam odmawiać kotleta, panierka odeszła w całości ;) rosół podali mi z jarzynami, a wołowina z rosołu i kurczak na drugie z jakimiś surowiznami, które dokomponowałam sobie w większości sama. Na śniadania jakieś jaja, które wszyscy wcinali z chlebem, a ja z warzywkami. Tylko wina za dużo piłam i teraz widzę, że waga wskazuje kilogram w górę, ale wierzę, że zejdzie i zabierze ze sobą jeszcze jakiś do towarzystwa ;)

Wczoraj 13.06.

Śniadanie (W) ok. 10:30:

- płatki owsiane, gryczane, żytnie, orkiszowe (50g) + ciecierzyca prażona (50g) + warzywa (pomidor, ogórek, szczypiorek) + chudy twaróg (100g) + jogurt nat. 1% (250g)
- kawa z przyprawami i mlekiem 1,5%

obiad (W) ok. 15:00:

leczo z soczewicą i ryżem: soczewica czerwona (50g), ryż jakiś ciemny (50g; pisze, że jest czerwony i brązowy, jak dla mnie to brunatnoczarny, pełnoziarnisty, gotuje się 20 min.) + warzywa (pomidor, papryka, cukinia) + passata pomidorowa (ok. 200g)

kolacja (B/T) ok. 20:00:

- surówka z kapusty kiszonej w ilości dużej (kap. kisz + cebula + por + marchewka + kawałek pietruszki i selera + oliwa z oliwek)
- dorsz (100g) marynowany w ziołach, oliwie i passacie pomidorowej pieczony w piekarniku

Wg moich wyliczeń zjadłam 1500 kcal (BTW: 90/47/190)
 
 
Żonkil 


Dołączyła: 02 Cze 2017
Posty: 23
Wysłany: 14 Czerwiec 2017, 21:21   

No cóż... kolejny dzień, kolejne menu, choć mam wrażenie, że piszę sama dla/do siebie... ale może się kiedyś ktoś zlituje nade mną :oczami:

śniadanie (W) ok. 10:00

- płatki owsiane, gryczane, żytnie, orkiszowe (50g) + ciecierzyca prażona (50g) + warzywa (pomidor, ogórek, szczypiorek) + chudy twaróg (100g) + jogurt nat. 1% (250g)
- kawa z przyprawami i mlekiem 1,5%

obiad (W) ok. 14:00

makaron al-dente (100g) + twaróg chudy (100g) + warzywa (pomidor, papryka, rzodkiewki) + jogurt 1% tł. (ok. 200 ml)

kolacja (B/T) ok. 20:00

- szpinak (400g) + 2 jajka + kawałek sera gorgonzola (ok. 50g) + cebula + czosnek - smażone na oliwie (takiej, na której pisze, że można smażyć i podduszone z wodą)
- surówka z kapusty kiszonej (kap. kisz + cebula + por + marchewka + kawałek pietruszki i selera + oliwa z oliwek)

wg moich wyliczeń - 1660 kcal, BTW: 98/54/208 (pewnie trochę więcej, ze względu na wieczorne smażenie, ale idę jeszcze dzisiaj ćwiczyć :paker: )
 
 
Mira 



Dołączyła: 08 Wrz 2004
Posty: 98980
Skąd: Chorzów
Wysłany: 15 Czerwiec 2017, 20:35   

przeczytałam ;)
mało dobrych tłuszczów - czasem jajko, łyżka oliwy - to mało
jakaś tłusta ryba by się przydała, oliwy więcej do warzyw
poza tym ok
_________________
 
 
Żonkil 


Dołączyła: 02 Cze 2017
Posty: 23
Wysłany: 15 Czerwiec 2017, 21:58   

Dzisiaj 15.06.

śniadanie (W) ok. 10:00

- płatki owsiane, gryczane, żytnie, orkiszowe (40g) + ciecierzyca prażona (60g) + warzywa (pomidor, ogórek, szczypiorek) + jogurt nat. 1% (ok. 400g)
- kawa z przyprawami i mlekiem 1,5%

obiad (W) ok. 15:00

- makaron al-dente (100g) + twaróg chudy (100g) + warzywa (pomidor, papryka, rzodkiewki) + jogurt 1% tł. (ok. 200 ml)
- kawa z przyprawami i mlekiem 1,5%

kolacja (T) ok. 20:00

- mięso wołowe gulaszowe gotowane (125g) + ser gorgonzola (35g) + dużo sałaty + ogórek kiszony + sos vinegrette (oliwa z oliwek i olej lniany, sok z cytryny, łyżka musztardy bez cukru)
- surówka z kapusty kiszonej (kap. kisz + cebula + por + marchewka + kawałek pietruszki i selera + oliwa z oliwek)
- sok z marchewki (ok. 300 ml)
- wino czerwone wytrawne (jeszcze nie wiem, ile :pije: )

łącznie - 1776 kcal, BTW: 103/60/218
 
 
Żonkil 


Dołączyła: 02 Cze 2017
Posty: 23
Wysłany: 16 Czerwiec 2017, 21:57   

Mira, bardzo dziękuję za uwagi! :)

No to spowiedź z dzisiaj:

śniadanie (T) ok. 10:00

- omlet z 4 jaj, z dużą ilością warzyw (pomidor, papryka, szczypiorek) i kilkoma plastrami sera brie, który się na tym wszystkim pięknie roztopił
- kawa czarna z przyprawami (imbir, goździki, cynamon, kurkuma, kardamon)

obiad (T) ok. 15:00-16:00

- mięso wołowe gulaszowe gotowane (125g) + duża ilość warzyw (pomidory, suszone pomidory, ogórek kiszony, ogórek zielony, sałata i nie pamiętam, co jeszcze) + oliwa z oliwek i olej lniany

kolacja (W) ok. 20:00

- leczo z soczewicą (35g) i ryżem (40g) oraz dużą ilością papryki, pomidora, cukinii, cebuli i passaty pomidorowej
- szklanka soku z marchewki

podsumowanie: ok. 1840 kcal, BTW (95/100/160)
 
 
Żonkil 


Dołączyła: 02 Cze 2017
Posty: 23
Wysłany: 17 Czerwiec 2017, 21:58   

Sobota 17.06

Śniadanie (W) ok. 10:00

- placki/naleśniki/bliny (nie wiem, jak to nazwać) z mąki z ciecierzycy (zmielona własnoręcznie ciecierzyca "chana dal" o której przeczytałam tu na forum; 50g) i żytniej (również sama mieliłam; 50g), które miały być goframi, ale coś poszło nie tak i skończyły ratowane na patelni. Smakiem też nie powaliły. Posmarowane zostały serkiem homog. 0,2% tł. i przywalone dużą ilością warzyw (pomidor, papryka, szczypiorek, rzodkiewka)
- kawa z mlekiem i przyprawami

Obiad (T) ok. 15:00

- omlet z 4 jaj z serkiem Brie i dużą ilością warzyw (pomidor, papryka, szczypiorek, rzodkiewka), polane oliwą z oliwek

Kolacja (T) ok. 20:00

- zupa pomidorowa: wywar z piersi z kurczaka i jarzyn (marchew, seler, pietruszka, por, cebula), pomidory, passata pomidorowa, śmietana 36%, natka pietruszki
- pierś gotowana z zupy (ok. 150g po ugotowaniu)

Bilans dnia: ok. 1600 kcal, BTW: ok. 100/85/110-120 (ciężko mi dokładnie obliczyć zupę, opieram się na przykładowych danych dla zup pomidorowych z fitatu)

Jutro będzie już rybka :D
 
 
Żonkil 


Dołączyła: 02 Cze 2017
Posty: 23
Wysłany: 18 Czerwiec 2017, 22:37   

Dzisiaj 18.06.

Śniadanie (W) ok. 10:00
- naleśniki orkiszowe (mąka własnoręcznie zmielona - 100 g + mleko 0,9% tł. + woda mineralna) z serkiem wiejskim 0,2% tł (100 g) + warzywa (pomidor, papryka, ogórek gruntowy) polane odrobiną maślanki (< 100 ml)
- kawa z mlekiem 0,9% tł

Obiad (T) ok. 15:00-15:30
- makrela wędzona (ok. 200g)
- warzywa z patelni (cebula, papryka, cukinia) + pieczarki (ok. 200g) + śmietana 36% tł. (ok. 50g) + oliwa z oliwek + ser gorgonzola (ok. 40-50g)

po ok. 1-1,5h od obiadu:
- słaba czarna kawa z przyprawami (imbir, kurkuma, cynamon, kardamon, goździki) - jestem niskociśnieniowcem... musiałam, bo odpływałam...

Kolacja (T) ok. 20:00 (późno, ale też późno chodzę spać, grubo po północy i do tego ćwiczę często też po nocach)
- zupa pomidorowa (spora micha)
- filet z kurczaka gotowany (100g)
- pomidor

Łącznie: prawie 2000 kcal :przestraszony: BTW: 124/103/175 (nie staję jutro nawet koło wagi... )
 
 
Żonkil 


Dołączyła: 02 Cze 2017
Posty: 23
Wysłany: 19 Czerwiec 2017, 22:04   

Witam ponownie i podaję dzisiejsze menu:

śniadanie (T) ok. 10:30
- jajecznica z 4 jaj z szynką (ok. 20 g na porcję) i cebulą + 30 g. sera gorgonzola pleśniowego + micha warzyw (pomidor, papryka, ogórek zielony) polane oliwą z oliwek i olejem lnianym
- kawa czarna + przyprawy (kurkuma, cynamon, imbir, kardamon, goździki - czyli składniki, które podobno hamują wydzielanie insuliny, co się przyda po takim śniadaniu)
- zielona herbata z cytryną

obiad (T) ok. 15:30
- makrela wędzona (ok. 200 g bez skóry i ości) + sałatka (pomidor, ogórek kiszony, cebula, papryka, oliwa z oliwek)

w międzyczasie :
- zielona herbata z cytryną
- kawa czarna (ok. 1,5-2 h od obiadu) :wstyd: (Czy ta kawa między posiłkami to przejdzie?)
- woda natürlich

kolacja (T) po 20:00 :wstyd: (nie wyrobiłam się, ale znów idę spać późno, jak ostatnio codziennie ok. 2:00 w nocy)
- zupa pomidorowa (500 g) + pierś z kurczaka gotowana (60 g) + trochę jarzyn z wywaru (seler, marchewka - czytałam sprzeczne informacje na temat ich IG oraz działania na glikemię i sama już nie wiem, nie dałam dużo) + ok. 100 g brokuła + szczypiorek

Bilans dnia: ok. 2000 kcal (się nazbierało :zdziwko: ), BTW (pi razy oko): 124/142/97

Będę wdzięczna za wszelkie uwagi :D
 
 
Żonkil 


Dołączyła: 02 Cze 2017
Posty: 23
Wysłany: 21 Czerwiec 2017, 00:34   

Menu 20.06.2017

śniadanie (T) ok. 10:30
- jajecznica z 3 jaj z szynką (ok. 20 g na porcję) i cebulą + 35 g. sera gorgonzola pleśniowego + micha warzyw (pomidor, papryka, ogórek zielony) polane oliwą z oliwek i olejem lnianym
- kawa czarna + przyprawy (kurkuma, cynamon, imbir, kardamon, goździki)

obiad (T) ok. 15:30
- mięso z kebaba (jedzenie na mieście) + sałatka (dużo różnych warzyw bez sosu)

w międzyczasie:
- znowuż :wstyd: kawa czarna (ok. 1,5-2 h od obiadu)
- hektolitr zielonej herbaty z cytryną (jakimś cudem akurat nie lody cytrynowe...)

kolacja (T) po 20:00 :wstyd: (znów się nie wyrobiłam przed 20:00, ale znów idę spać późno)
- zupa pomidorowa (500-600 g) + pierś z kurczaka gotowana (65g) + trochę jarzyn z wywaru (seler, marchewka, pietruszka) + ok. 100 g brokuła + szczypiorek

Bilans dnia: ok. 1800 kcal, BTW (pi razy drzwi): 117/111/108
 
 
Żonkil 


Dołączyła: 02 Cze 2017
Posty: 23
Wysłany: 21 Czerwiec 2017, 21:07   

Dzisiejsze menu:

Śniadanie (T) ok. 11:00 (tak to jest, jak się chodzi spać o 03:00 w nocy)
- Fritatta z warzywami (4 jajka, cebula, papryka, cukinia, pieczarki, szczypiorek, ser gorgonzola ok. 20-30 g, szynka 25 g na porcję) do przegryzienia: pomidor, ogórek zielony
- kawa czarna z przyprawami
- zielona herbata z cytryną

Obiad (T) ok. 16:00
- łosoś (ok. 300g surowego) marynowany w oliwie i ziołach (bazylia, lubczyk, papryka, czosnek) pieczony w piekarniku + micha warzyw z sosem winegret (oliwa + sok z cytryny + 1ł. musztardy bez cukru + przyprawy) *
- kawa czarna z przyprawami
- zielona herbata z cytryną

Kolacja (B/T) po 20:00 (wiem, że źle...)
- zupa pomidorowa z brokułem i filetem z kurczaka gotowanym (70 g)
- wino wytrawne

* wahałam się jeszcze nad przepisem na łososia marynowanego i zapiekanego z mlekiem kokosowym, ale nie jestem pewna, czy w I fazie można (dużo tłuszczu, mało węgli, IG40, więc gdyby dać dużo warzyw...?)

Łącznie: ok. 2200 kcal, BTW: 143 (chyba przesadziłam)/154/90
 
 
Żonkil 


Dołączyła: 02 Cze 2017
Posty: 23
Wysłany: 22 Czerwiec 2017, 20:49   

Dzisiejsze menu:

Śniadanie (W) ok. 10:00
- gofry (lub to, co miało nimi być) sztuk 4 (składniki: własnoręcznie zmielony orkisz 50 g, soczewica czerwona 30 g, ciecierzyca 30 g, mleko 200 g, 2 białka jajka) z serkiem wiejskim 1% tł (po łyżeczce na gofra) i warzywami (pomidor, rzodkiewka, szczypiorek, papryka)
- kawa z mlekiem z przyprawami
- zielona herbata z cytryną

Obiad (T) ok. 16:00
- makrela (<200g surowej) marynowana w oliwie z oliwek zmieszanej z sokiem z cytryny, czosnkiem, suszonymi pomidorami i natką pietruszki wypełnioną również tymże farszem pieczona w piekarniku na poszatkowanej cebuli i papryce
- micha warzyw z sosem winegret (oliwa + sok z cytryny + 1ł. musztardy bez cukru + przyprawy)
- zielona herbata z cytryną

Kolacja (B/T) przed 20:00
- z pół brokuła z kurczakiem gotowanym (70-80 g), szczypiorkiem i natką pietruszki i resztą zupy pomidorowej
- herbata owocowa (z kawałkami owoców, całe 0,5%)

Łącznie: ok. 2150 kcal, BTW: 112/131/170
 
 
Żonkil 


Dołączyła: 02 Cze 2017
Posty: 23
Wysłany: 23 Czerwiec 2017, 18:44   

Puk... puk... Czy tu ktoś może czasem zagląda? :oczami:
Będę wdzięczna, gdyby jakiś ekspert mógł zerknąć na moje wypociny ;)

Dziś to się najadłam. Pod względem kaloryczności jem coraz więcej. Chyba ten upał i niewyspanie dały mi się jakoś we znaki.
Próbowałam też nie pić podczas jedzenia, tuż przed i po, ale jakoś źle mi z tym, ciężko na żołądku, wręcz zamulająco. Z czego wynika ta zasada nie picia? Ma to bezpośredni związek z MM? Wpływa jakoś na glikemię, działanie trzustki etc.?
Jeszcze pytanie odnośnie picia, skoro nie można pić na pół godziny przed i po posiłku, to jak to jest z tą lampką wina, którą można do tłuszczowych i kawą, którą można do węgli? To też napoje... Można do posiłku, czy dopiero pół godziny po?

Dziś więc było tak:

śniadanie (W) przed 09:00

- zielona herbata z cytryną i woda (w trakcie przygotowywania śniadania, żeby nie pić do posiłku)
- gofry - sztuk 6! (składniki: własnoręcznie zmielony orkisz 50 g, soczewica czerwona 30 g, ciecierzyca 30 g, mleko 40 g, 2 białka jajka) z serkiem wiejskim 1% tł (po łyżeczce na gofra) i warzywami (pomidor, rzodkiewka, szczypiorek, papryka)*
- kawa czarna z przyprawami (trochę po śniadaniu)

obiad (T) ok. 13:00

- tuńczyk w oleju (160 g) + mieszanka warzyw
Niestety próba nie picia po posiłku sprawiła, że nie poczułam się syta, do tego mnie szybko "zamuliło" i uległam zapachom z budki z kebabem...
- kebab-box: mięso + sałata + cebula + pomidor (bez bułki i sosów) **
- z godzinę po - kawa czarna z przyprawami

kolacja (T) 18:00 - 19:00

- łosoś pieczony w piekarniku z przyprawami i ziołami
- surówka z kapusty kiszonej (kap. kisz., marchewka, por, cebula, kawałek selera)

Łącznie: prawie 2300 kcal, BTW: 163/136/120

* Doszłam do wniosku, że nabiał mi szkodzi i postanowiłam go nieco ograniczyć. Większość mleka w gofrach zamieniłam wodą mineralną. Po jej dodaniu, a także odrobiny proszku do pieczenia i drożdży były lepsze, lepiej wypieczone (chodź i tak to jeszcze nie to) i wyszło ich sporo więcej z tej samej ilości mąki. Może to te drożdże i fakt, że ciasto dojrzewało sobie przez noc. Jutro próbuję w ogóle bez mleka.

** kebab - niby samo mięso, ale czuć w nim posmak jakichś przypraw. Nie wiem, w czym to bywa dokładnie marynowane. Oby bez wzmacniaczy smaku, cukru etc.

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,49 sekundy. Zapytań do SQL: 10